Yakın Doğu Koleji Öğrencileri, “Okulda Üniforma Olmalıdır” ve “Okulda Serbest Kıyafet Olmalıdır” Görüşünü Tartıştılar
Eklenme Tarihi: 18 Şubat 2017, 15:46
Son Güncelleme Tarihi:24 Aralık 2019, 10:54


Yakın Doğu Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü; öğrencilerin düşünce, araştırma ve dil yeteneklerini geliştirme adına 12. sınıflar arasında, bir konuda karşıt görüşleri savunan takımların fikirlerini çarpıştırdıkları tartışma platformu olan bir münazara etkinliği düzenledi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden verilen bilgiye göre, düzenlenen münazarada, “Okulda Üniforma Olmalıdır” görüşünü savunan 12 E sınıfından Naz OKTAY ve 12 C sınıfından Batuhan GÖKTEPELİ ile “Okulda Serbest Kıyafet Olmalıdır” görüşünü savunan 12 Y sınıfı öğrencileri Işık GÜRÖZ, Buse UZUN ve Görçem karasalih arasında kıran kırana bir mücadele yaşandığı belirtildi.

Gruplar moderatörün önünde çekişmeli bir tartışma yaptılar. Konu hakkında tez ve antitezlerini sunan öğrenciler, birbirlerinin tezini çürütmek için çaba harcadılar Öğrenciler görüşlerini savunduğu münazara öncesi, öğretmenleri eşliğinde derin bir konu hazırlığı yaparak, çarpıcı örnekler sunarak farklı noktalara değindiler.


“Okulda Üniforma Olmalıdır” Görüşü Galip Geldi
Yapılan aytışma sonunda, günlük hayatta karşılaşılan tartışmalı sorunlar üzerinde, konuyu iyice kavrayıp sonuçlarını görerek konuşmak, tartışma konusu dışına çıkmamak, düşünceleri anlaşılır, açık ve kısa söylemek, söylenmiş düşünceleri, daha önceden verilmiş örnekleri tekrarlamamak, karşıt görüşleri birleştirmeye çalışmak, münazarayı benlik, kişisel üstünlük sorunu yapmamak, münazara esnasında başkanın uyarılarına karşı gelmemek, aynı konuda üst üste söz almaya çalışmamak ve ortaya çıkan sonucu hoşgörüyle karşılayarak savunulan “Okulda Üniforma Olmalıdır” görüşünü savunan grup galip geldi.

Münazara Etkinlikleri Öğrencilerin Konuşma Yeteneklerini Geliştirmesine Oldukça Faydalı
İki grubun Türkçe- Edebiyat öğretmenleride, münazara ektinliğinin, öğrencilerin dersin dışında başka kitapları okunmasının ve incelemesinin sağlaması, öğrencilerin konuşma becerilerinin geliştirilmesi, düşünceler arasında bağ kurabilme yeteneklerinin artırılması, kendine güvenerek düşüncelerini savunabilmesi ve bunların sonucu olarak da konuşma yeteneklerinin geliştirilip, yorum becerilerinin artırılması anlamında çok faydalı bir tartışma türü olduğunu belirttiler.