Akademik ve sportif başarılarının yanında öğrencilerinin sanatsal ve kişisel gelişimi içinde birçok faaliyet gerçekleştiren Yakın Doğu Koleji, ortaokul Tarih Kulübü öğrencileri sorumlu öğretmenleri ile birlikte seramik çalışması yaptılar.
Disiplinlerarası işbirliği ile sınıfta kağıt üstünde gördükleri dersleri pratiğe geçirerek öğrencilere kalıcı bir öğrenme sağlamak amacıyla yapılan etkinlikte, Kıbrıs Tarihi derslerinde, tarih öncesi çağlara ait buluntulardan esinlenerek hayal güçlerini kullanan öğrenciler çamura şekil verdiler.
Kolej bünyesinde bulunan resim ve seramik bölümünün de desteği ile yapılan çalışmada, öğrenciler tarih öncesi buluntuları taklit etmenin dışında kendilerine anı olarak kalacak kilden masa takvimi yaptılar.
Seramik Çalışmaları Estetik Duygusunu Geliştiriyor, Şiddet ve Öfkeyi Pozitif Enerjiye Dönüştürüyor
Yakın Doğu Koleji Tarih Kulübü sorumlu öğretmenleri, seramik aktivitesinin yaydığı enerjilerle birlikte çocuklardaki kin, nefret ve öfkeyi pozitif enerjiye dönüştürdüğünü belirttiler.
Yaptıkları bu etkinliğin öğrencileri psikolojik olarak da rahatlattığını dolayısıyla bireyin aşırı heyecanlı durumlarda sakinleştirici, şiddet ve öfke durumlarını yok edici bir araç olduğu gibi kişinin de kendini rahatça ifade etmesini sağladığını vurgulayan öğretmenler, seramik, heykel sanayıyla uğraşan bireylerin; sanatın insan yaşamındaki yerini ve önemini daha iyi kavradığını, üretken, yaratıcı ve estetik duygusu gelişmiş bireyler olacağını, gerek yetenekleri ortaya çıkarmadaki rolü, gerekse çevreyi ve kültürel özellikleri daha kolay tanıyabilme adına öğrenciye çok şey kattığının altını çizdiler.