Öğrencilerin dünyayla eş zamanlı olarak en modern eğitimi almalarını amaçlayan Yakın Doğu Koleji, öğrencinin kendi başına robot geliştirebilmesine imkân veren yeni bir teknoloji eğitim modeli olan “Lego Mindstorms Seti” uygulamasını hayata geçirdi.
Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, 2017-2018 eğitim öğretim yılında müfredata eklenen robot tasarlama uygulamasıyla, öğrenciler 541 parçadan oluşan Lego Mindstorms Seti ile kendi robotlarını tasarlayıp, inşa edecek ve onları uygulayarak hayata geçirecek. Aynı zamanda uygulama ile eğitimlerine katkı sağlayacakları bellirtildi.
Öğrencilerin özgüvenini artırmada etken olan Lego Mindstorms Seti uygulaması ile öğrencilerin bilim ve teknolojiye olan tutumlarının olumlu yönde değiştirilmesi sağlanırken, Robot tasarımının Matematik ve Fen bilgisi konuları ile ilişkisi görünür kılınarak derslerde işlenen konuların gerçek hayatta nasıl işe yaradığının gösterilmesi sağlanacak.
Lego Mindstorms Seti Nedir?
Lego Mindstorms Seti’nde, Lego teknik tuğlaları, bilgisayar tarafından kontrol edilebilir bir mikroişlemci, mikroişlemciyi kolay bir şekilde programlamaya imkân veren grafik ara yüzüne sahip bir yazılım, sensörler (sese, ışığa, uzaklığa ve dokunmaya duyarlı) ve hareket sağlamak için motorlar bulunuyor. Klasik anlamda robot geliştirme süreci mekanik, elektronik ve bilgisayar alanlarında üst düzey bilgi ve beceri gerektirirken, bu sistemde Lego teknik tuğlalarının birleştirilmesiyle robotun mekanik yapısı, hazır mikroişlemci ve sensörler sayesinde robotun elektronik aksamları ve yazılımdaki simgelerin sürükle bırak yöntemi ile robotun programlanması kolay bir şekilde yapılabiliyor.
Lego Mindstorms Seti Fen Teknoloji ve Matematik Derslerinde Etkili Bir Şekilde Kullanılacak…
Yakın Doğu Koleji Müdürü Işılay Arkan Yakın Doğu Koleji olarak, Lego Mindstorms setiyle özellikle fen, teknoloji, mühendislik ve matematik öğretim programlarında yer alan öğrenci kazanımlarının öğretilmesinde popüler ve etkili bir yol olarak kullanmayı hedeflediklerini belirtti.
Okul Müdürü Arkan, “Lego mindstorms eğitim setleri, bir başka deyişle robot kitleri öğrencilerin sınıf içi ve dışı fen eğitiminde öğrencilerin eğlenerek, yaparak, yaşayarak öğrenebilecekleri, yeni bilgilerin zihinlerinde aktif bir şekilde bütünleştirebilmelerini sağlayabilecek birçok etkinlik içermektedir”dedi
Son yıllarda gelişmiş ülkelerin yetiştirdikleri bireylerin fen ve teknoloji okur-yazarı olduklarını ifade eden Işılay Arkan, “Bilgi teknolojilerini etkili kullanma, problem çözme, eleştirel düşünme, sorumluluk alma ve takım çalışması yapma gibi üst düzey becerilere de sahip olmaları beklenmektedir. Bu tür özelliklerin kazandırılmasında kuşkusuz en önemli yol fen ve teknoloji eğitiminin daha çok sosyal yaşamla iç içe olması ve öğrencilerin eğlenceli bir ortamda yaparak öğrenimlerini gerçekleştirmekten geçmektedir” ifadelerini kullandı.
Pek çok ülkenin kendi eğitim sistemlerinde ezbere dayanan eski geleneksel yaklaşımından uzaklaşıp, aktif öğrenme yöntem ve tekniklerine dayalı yeni metodijiler geliştirdiğini ve kendi şartları içinde uygulayabilme olanaklarını araştırdığına dikkat çeken Arkan, şunları anlattı; “Bu yeni yaklaşımlar içerisinde eğitimde teknoloji kullanımı özellikle çok büyük önem kazanmıştır. Teknolojinin eğitimde kullanımına yönelik geliştirilen bir çok araç-gereçlerin olduğu bir dönemde yaşamaktayız. Ancak bunların özellikle lego mindstormların eğitimde kullanımının son geliştirilen yeniden yapılandırılan fen ve teknoloji öğretimi ile felsefi açıdan büyük ölçüde örtüştüğünü görmekteyiz. Biz de Yakın Doğu Koleji olarak, Lego Mindstorms setiyle özellikle fen, teknoloji, mühendislik ve matematik öğretim programlarında yer alan öğrenci kazanımlarının öğretilmesinde popüler ve etkili bir yol olarak kullanmayı hedefliyoruz.”
Problemlere Karşı Çözü Üretme Geliştirilmesi Sağlanıyor…
Okul Müdürü Arkan Lego setiyle öğrencilerin ne gibi kazanımlar sağlayacağını da şu şekilde anlattı; “ Bu lego setiyle ulaşılmak istenen hedefe daha etkili ve daha kolay biçimde varmak, Fen becerilerini geliştirebilmesi ve etkin biçimde kullanılabilmesi, zamanı etkili biçimde kullanabilmeyi öğrenmek, çıkabilecek sorunlara pratik cevaplar verebilme, yaratıcı düşünme gücünü destekleme, eleştirel olabilme ve yaptıkları çalışmaları kendi kendilerine değerlendirebilme gibi yetileri kazanacaklardır. Ayrıca öğrencilerimiz gereksinim duydukları bilgileri, var olan bilgiler üzerine yorumlayabilecek kapasiteye erişebileceklerdir. Bu yüzden fen ve teknoloji eğitiminde kullanılması öğrenciye daha fazla yarar sağlayacağını düşünmekteyiz. Gelecekte fen alanında bir meslek edindiklerinde probleme bakış açısı, çözüm üretmesi, kendisini geliştirdiğinden dolayı daha kolay olacaktır.”